Να ακολουθήσω πρωτεϊνική δίαιτα για γρήγορα αποτελέσματα;

Μιας που πλησιάζει το καλοκαίρι όλοι ψάχνουν να βρουν γρήγορους τρόπους απώλειας των περιττών κιλών για να μπορούν να βγουν στην παραλία με το σώμα που επιθυμούν. Διατροφή, γυμναστική, αλλαγή τρόπου σκέψης στο φαγητό και τόσα άλλα συνθέτουν την σκέψη των περισσοτέρων αυτή την περίοδο. Καλά όλα αυτά αλλά τι γίνεται όταν χάνουμε το μέτρο και υπερβάλλουμε;

Γυμναστική και διατροφή είναι ο τέλειος συνδυασμός για να έχουμε έναν οργανισμό υγιή και δυνατό τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά. Εδώ όμως υπάρχει μια παγίδα. Επειδή θέλουμε γρήγορα αποτελέσματα καταφεύγουμε σε μεθόδους πουν ναι μεν έχουν γρήγορο αποτέλεσμα αλλά από την άλλη μας κάνουν κακό χωρίς να το καταλάβουμε.
Πρακτικά, ακολουθώντας μια δίαιτα βασισμένη στην πρωτεΐνη αυτόματα περιορίζουμε τους υδατάνθρακες. Σε αυτό το σημείο να πω ότι μια τέτοια δίαιτα συστήνεται μόνο σε αθλητές που έχουν έντονη δραστηριότητα με βάρη αλλά όχι για παραπάνω από μια βδομάδα συνεχόμενη. Περιορίζοντας, λοιπόν, τους υδατάνθρακες αυτόματα στερούμε από τον οργανισμό μας την κύρια πηγή ενέργειας που χρειάζεται καθημερινά για την κάλυψη των αναγκών του.

Η γλυκόζη που είναι το κύριο “καύσιμο” του εγκεφάλου αυτόματα περιορίζεται και έτσι δημιουργείται μια σειρά από ανεπιθύμητες παρενέργειες όπως ατονία, πονοκέφαλος, έντονη κόπωση και υπνηλία. Την γλυκόζη την παίρνουμε σχεδόν αποκλειστικά από την ομάδα των υδατανθράκων πράγμα που σημαίνει ότι δεν μπορούμε να την πάρουμε από άλλη ομάδα.

Η αλλαγή στο νούμερο που δείχνει η ζυγαριά οφείλεται κατά κύριο λόγω στην απώλεια υγρών αλλά και στην καύση της μυικής μάζας με σκοπό την παραγωγή ενέργειας γιατί η κύρια πηγή ενέργειας είναι περιορισμένη και η αμέσως επόμενη πηγή ενέργειας είναι οι μύες μας. Πρακτικά το λίπος δεν μεταβάλλεται σε μεγάλες ποσότητες με συνέπεια να χάνουμε μυική μάζα αλλά τα ποσοστά του λίπους να μην μειώνονται.
Η μεταβολή των κιλών φαίνεται γιατί η μυική μάζα είναι πιο “βαριά” από το λίπος. Φυσικά τα νούμερα είναι πλασματικά γιατί αμέσως μετά την διακοπή της συγκεκριμένης δίαιτας καταφεύγουμε σε τροφές που είχαμε στερηθεί αλλά και σε συμπλήρωση των υγρών που χάσαμε και έτσι καταλήγουμε να παίρνουμε πίσω τα κιλά που χάσαμε ίσως και παραπάνω.

Σαν συμπέρασμα μπορούμε να πούμε πως η πρωτεϊνική δίαιτα δεν είναι για μεγάλο διάστημα και φυσικά όχι για όλους. Αντίθετα μια δίαιτα βασισμένη στην μεσογειακή διατροφή θα έχει διαχρονικό αποτέλεσμα, θα καλύψει τις ανάγκες του οργανισμού και δεν θα έχει τις παρενέργειες που αναφέραμε πριν.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

− 6 = 2